تبلیغات دیجیتالی به عنصر اصلی استراتژی های بازاریابی مدرن تبدیل شده است، و اگر بخشی از استراتژی کسبوکار شما نیست، باید باشد. چه کسب و کار شما B2B یا B2C باشد، با اجرای صحیح تبلیغات دیجیتال، قادر خواهید بود حضور آنلاین خود را با موفقیت رشد دهید و در نهایت فروش بیشتری داشته باشید. اکنون بیش از هر زمان دیگر، تبلیغات دیجیتالی به شرکت شما اجازه میدهد تا در کل مخاطبان، دید بسیار وسیع تری را ایجاد کند. با این حال، اگر تبلیغات شما فکرشده نباشد، به احتمال زیاد نتیجه مورد نظر خود را نمیگیرید. خواه از نظر طراحی، کانال و یا عناصر پیامرسانی، هر جنبه از آگهی را باید در نظر داشته باشید تا بتواند به نفع شما کار کند. برای تعیین بهترین راهها برای ایجاد و اجرای تبلیغات دیجیتال، ما به متخصصانی در صنعت تبلیغات دیجیتال مراجعه کرده ایم تا مجموعه ای از نکاتی را ایجاد کنیم که به هر شرکتی کمک می کند.
به این تاکتیکها نگاهی بیندازید و ببینید آیا قرار دادن آنها در استراتژی بازاریابی شخصی شما میتواند به شرکت شما کمک کند تا نتایج تبلیغات دیجیتالی مورد نظر خود را بدست آورد یا نه:
1. عناصر خلاق
تجارت شما عناصر بصری دارد که باعث می شود آن را از رقبای شما متمایز کند. در تلاشهای بازاریابی خود از آن به نفع خود استفاده کنید. این عنصر میتواند یک آرم، لوگو، فونت یا طرح رنگی باشد. داشتن آن میتواند به شناخت برند شما کمک کند. شما میخواهید مخاطب را به خود جلب کنید، اما همچنین میخواهید توجه آنها را نیز حفظ کنید تا برند شما را به خاطر بسپارند. درج عناصر بصری منحصر به فرد و خلاق در تبلیغات شما برای موفقیت تبلیغاتی که برای شما به ارمغان می آورد بسیار مهم است. سارا مالوی ، مدیر بازاریابی محتوا در Shutterstock خاطرنشان میکند که شما باید تصاویر خلاقانه متنوعی داشته باشید، اما آنها باید سازگار باشند: «هنگام تبلیغات در رسانههای اجتماعی، مهم است که خلاقیت خود را بارها و بارها تجدید کنید تا مرتبط باشد و به این ترتیب کاربران یک پست را بیشتر از یکبار مشاهده نکنند.» هنگام آزمایش تغییرات و تلاش برای انجام کمپین های جدید، به دنبال تصاویری باشید که دارای زیباییشناسی مداوم باشند، به گونهای که تبلیغات کلی شما برای کاربرانی که ممکن است بیش از یک تبلیغ ببینند احساس آشنا، اما غیر تکراری داشته باشد. به طور کلی ، شما باید مطمئن شوید که تبلیغات اجتماعی شما داستانی منسجم را نشان میدهد.
بیشتر بخوانیم: برای توسعه فروش در کسبوکار، چه باید کرد؟
2. خردمندانه خرج کنید
هر بستر مورد استفاده برای بازاریابی آنلاین ارزش متفاوتی را برای شما فراهم میکند. شما باید تجزیه و تحلیل کنید که در کدام رسانهها باید وقت و هزینه بیشتری سرمایهگذاری کنید، و کدام یک از این موارد ضروری نیستند. بعضی از سیستم عاملها که برای یک شرکت واقعا خوب کار میکنند، برای دیگری نتیجهای ناچیز دارند و برای یکی دیگر، هیچ نتیجهای ندارند. همه اینها مخصوص برند شماست و باید براساس آن بودجه خود را برنامهریزی کنید. تعیین آنچه که هر پلتفرم برای تلاشهای تبلیغاتی خاص شما انجام خواهد داد، باید مبنای تصمیماتی باشد که شما با کمپینهای خود میگیرید، هیتش ساهنی، مشاور بازاریابی در Smemark توضیح میدهد: «درک این نکته ضروری است که هر کانال پیشنهادی را برای جستجو در بسترهای تبلیغاتی بدهد، مانند Google Adwords ، وقتی تقاضای مشخصی برای محصول یا خدمات شما وجود دارد، بهتر کار میکنید و میخواهید افرادی را پیدا کنید که محصول یا خدمات شما را بصورت آنلاین جستجو میکنند. تبلیغات جستجو برای استارتاپی که محصول جدید و خلاقانه ای را ایجاد کرده است، کمتر موثر است. یا برای چیزی که بیشتر افراد در فروشگاهها خریداری میکنند و به ندرت به صورت آنلاین جستجو میکنند. در این موارد، شما باید تقاضا را از ابتدا ایجاد کنید.»
3. تحقیقات انجام دهید
شما ممکن است بر اساس تجربه گذشته در تبلیغات خود ایدههایی در مورد آنچه به بهترین شکل ممکن برای مخاطبان خود به وجود می آورید داشته باشید، اما وقت گذاشتن برای انجام تحقیقات دقیق و داشتن داده برای پشتیبانی از اقدامات شما مهم است. شما ممکن است پیشبینی کنید که مشتریان شما هنگامی که در شرایط کاملاً متفاوتی قرار بگیرند، رفتار خاصی را انجام میدهند. ضروری است که برای این کار زودتر آماده شوید و از اطلاعاتی که از تحقیقات جمع آوری میکنید برای برنامهریزی استراتژی بازاریابی خود استفاده کنید. الیوت سیمونز این مفهوم را توضیح میدهد: «بسیاری از افراد از پستهای حمایت مالی و تبلیغاتی دیگر استفاده میکنند، و به نظر میرسد که خیلیها خوشحالند از اینکه به سادگی پول را پرداخت میکنند و نمایشها و کلیکهای بسیار را به تماشا مینشینند. اکثر سیستم عامل ها به شما این امکان را میدهند که پستها و تبلیغات حمایت مالی شده خود را به طور خاص هدف قرار دهید و نکته من این است که این کار را بعد از یک دوره (حتی فقط یک دوره کوتاه) از تحقیقات واقعی انجام دهید. غریزه تبلیغات دیجیتال شما ممکن است باعث شود بدون نیاز به صرف وقت و انرژی خاصی، درباره مشتریهایتان چیزهای زیادی را بفهمید، اما شما همچنین باید وقتی را برای یادگیری این اطلاعات اختصاص دهید. کدام یک از مصرف کنندگان بیشترین هزینه را صرف میکنند؟ چه کسانی هستند که بارها و بارها برمیگردند؟ بیشتر مشتری های شما کجا مستقر هستند؟»
بیشتر بدانیم: با دریافت مشاوره بازاریابی، راه موفقیت در کسبوکارتان را بیاموزید
4. فرآیند خریدار
سفر خریدار و مواردی را که باید در هر مرحله از فرآیند ارائه دهید، برای دستیابی بیشتر به کاربران، درک کنید. گزینههای مفصلی در مورد مشاهده تجزیه و تحلیل خریدار وجود دارد. می توانید هر مرحلهای که یک بازدیدکننده در تمام وبسایت شما از آن گذر میکند را ببینید. اینکه چه کاری انجام می دهد، چقدر زمان را در هر صفحه صرف می کند و حتی چه صفحاتی باعث شده تا احتمالاً وبسایت شما را ترک کند. از این اطلاعات برای تهیه استراتژی بازاریابی دیجیتالی خود برای آن دسته از مخاطبان استفاده کنید تا بتوانید روند کار را برای آنها ساده کنید تا برای شما سودمند باشد. جیمز کربی ، متخصص PPC در Blue Fountain Media ، اهمیت این موضوع را برجسته می کند: «کاربرانی را که در نزدیکی قیف قرار دارند هدف قرار دهید. به عنوان مثال، هدف قرار دادن مخاطبان درون بازار به Google این امکان را میدهد که تاریخچه کاربر را مشاهده کنند تا بهتر درک کنند که در کجا و کدام مرحله از خرید قرار دارند. این امر به خردهفروشان امکان می دهد تا مشتریان بالقوه را که قیف بیشتری دارند و نزدیک به خرید هستند هدف قرار دهند.»
5. مخاطب هدف خود را بشناسید
کاملاً درک کنید که مخاطبان شما چه کسانی هستند و چگونه بهتر شدن بازار برای آنها بسیار مهم است. قبل از تلاش برای بازاریابی دیجیتال در بازار، باید بدانید که میخواهید خریداران شما چه کسانی باشند. این یک قدم مهم در هر استراتژی بازاریابی است چه به صورت آفلاین باشد و چه آنلاین؛ و یک جنبه کاملاً مشخص از برند شماست که می توانید به آن مراجعه کنید. شان گالاهار، مدیر رسانههای اجتماعی در بازاریابی i7 اهمیت تعیین صریح مخاطبان خود را هنگام شروع فعالیتهای تبلیغاتی دیجیتالی خود توضیح میدهد: «وقتی صحبت از تبلیغات دیجیتالی میشود مهم است که به یاد داشته باشید که چیزی برای هر کسبوکار موثر است، این است که آنها نیاز دارند بدانند مخاطبانشان کیستند و در کدام سایتهای رسانهای اجتماعی وقت خود را سپری میکنند، و سپس آنها باید اطمینان حاصل کنند که می توانند محتوا را برای سیستم عاملهایی که مخاطبان وقت خود را در آن سپری میکنند فراهم کنند. مهم این است که یک مخاطب هدف مشخص داشته باشید ، باید بدانید که آنها دوست دارند چه کاری انجام دهند و چه میخواهند ، بنابراین میدانید چگونه میتوانید محتوایی را ایجاد کنید که توجه آنها را جلب کند.»
برای آموختن نکات بیشتر و توسعه و بهبود کسبوکار خود از طریق بازاریابی دیجیتال و اینترنتی، با آژانس بازاریابی مرکز نوآوری دیجیتال مارکتینگ همراه باشید. اعضای این مرکز، با یکپارچه کردن تواناییها و تجارب خود در حوزههای مختلف تخصصی و ایجاد یک مجموعه فعال، پویا و علاقمند به رشد، تلاش میکنند تا خدماتی نوین و مفید برای صاحبان کسبوکار را فراهم آورند.