یکی از روش های تبلیغات دیجیتال، بازاریابی موتورهای جستجو است. بازاریابی موتورهای جستجو می تواند به ارائه ترافیک به وب سایت شما کمک کند، که به نوبه خود می تواند به مشتریان جدید منجر شود و درآمد کسب و کار تان را افزایش دهد.

روش بازاریابی اینترنتی

  • تبلیغات بصری (Display Advertising)
  • ایمیل مارکتینگ (Email Marketing)
  • بازاریابی درون گرا (Inbound Marketing)
  • بازاریابی موتورهای جست و جو (SEM)
  • بهینه سازی موتورهای جست و جو (SEO)
  • بازاریابی شبکه‌های اجتماعی
  • بازاریابی زنجیره‌ای

چرا بازاریابی موتور جستجو مهم است؟

شما ممکن است تصمیم بگیرید موتور جستجوگر را بخشی از استراتژی بازاریابی و تبلیغاتی کسب وکار خود قرار دهید. اگر کسب و کارتان یک وب سایت ندارد و قصد ندارید آن را داشته باشید، قطعا نیازی به بازاریابی موتورهای جستجوگر نخواهید داشت. در حال حاضر، در محیط کسب و کار امروز، انتظار می رود تقریبا تمام کسب و کار ها یک وب سایت داشته باشند .

این نوع بازاریابی در مقایسه با سایر ابزارهای بازاریابی و تبلیغات، بازاریابی موتورهای جستجو میتواند بسیار مقرون به صرفه باشد. برای مثال، اگر شما خودتان آن ها را انجام دهید، هیچ هزینه ای برای استفاده از تکنیک های بهینه سازی موتورهای جستجو نمی شود. رتبه بندی جستجوی ارگانیک رایگان است، بنابراین اگر شما بتوانید موتورهای جستجو را پیدا کنید ترافیک  و رتبه بندی کسب و کارتان را افزایش می دهد.

تنایج حاصل از موتورهای جستجو

حالت ارگانیک: منظور بهینه کردن وبسایت برای موتور جستجو(search engine optimization) با روش های غیرپولی است بیشتر بر روی معماری سایت و تولید محتوای یکتا برطبق اصول موتورهای جستجو متمرکز می شوند.

حالت غیرارگانیک: بازاریابی موتورهای جستجو ( search engine marketing ) یک نوع از بازاریابی اینترنتی است، که شامل ارتقاء وب سایت ها با هدف بیشتردیده شدن آن در صفحات نتایج جستجوگرها (SERPs) عمدتا از طریق تبلیغات پولی می‌شود. به طور کلی در بازاریابی موتورهای جستجو یک کسب و کار به موتورجستجو پول پرداخت می کند تا تبلیغات او را در نتایج جستجو نمایش دهد. بیشترین نوع متداول ان PPC است به این شکل است که شما خساب خود را شارز می کنید و هر بار کاربری روی تبلیغ شما کلیک کرد مبلغی از ان کسر می شود. این سرویس در گوگل، بینگ و یاهو ارائه می شود.


بیشتر بخوانیم: ارائه مشاوره تبلیغاتی


 

ارتقاء رتبه بندی محلی بیزینس در گوگل

برای بهبود نمایش بیزینس خود در نتایج جستجو نیاز به بهبود اطلاعات وارد شده در حساب GMB خود دارید از جمله:

  • وارد کردن کامل اطلاعات
  • تائید موقعیت مکانی
  • تعیین ساعات کاری دقیق و به‌روز نگه داشتن آن
  • پاسخگویی به نظرات
  • افزودن تصاویر

هدف بازاریابی موتورهای جستجو (SEM)

با توجه به این مطالب، مشتری‌ که از طریق بازاریابی موتورهای جستجو SEM جذب می‌شود یک مشتری هدفمند است زیرا خود در جستجوی خدمات و محصولات ماست، به سمت ما آمده و در میان رقبا ما را انتخاب کرده است. این مشتری هدفمندتر از کسی است که از طریق مشاهده تبلیغات علاقه‌مند شده و وارد سایت ما می‌شود.

کسی که از طریق تبلیغات جذب می‌شود در مراحل اولیه قیف فروش قرار دارد. جایی که تازه نسبت به محصول یا خدمات ما واکنش نشان داده و در حال ایجاد علاقه به آن است اما وقتی مخاطب خود در جستجوی محصول یا خدمات ماست بدین معنی می‌باشد که مراحل اولیه و ایجاد علاقه را گذرانده و به سطح عمیق‌تری از نیاز رسیده و در حال جستجو و تحقیق درباره محصول یا پیدا کردن فروشندگان آن محصول برای خریداری کردن آن است. پس با تمرکز بر مبحث بازاریابی موتورهای جستجو SEM می‌توان مشتریان هدفمندتر با بازدهی بالاتر داشت.

هرچند بازاریابی آنلاین شامل بخش های مختلفی است اما این بخش ها عملا از هم جدا شدنی نبوده، و با هم اشتراکاتی دارند. محتوا عضو جاری در تمام شاخه های بازاریابی اینترنتی است و کپی رایتینگ مهارتی است که بدون شک هنگام راه اندازی کمپین های مختلف به آن نیاز خواهید داشت. شما همواره باید قدمت کسب‌ و کار خودتان را در نظر داشته باشید. اگر تازه کسب ‌و کار خودتان را افتتاح کرده‌اید و جدیدا وب‌سایتتان را ایجاد کرده‌اید به منظور توسعه فروش، توسعه سئو و ظاهر شدن به صورت ارگانیک در نتایج و جستجوها زمان می‌برد. البته این بدین معنی نیست که شما نباید از استراتژی سئو استفاده کنید، بلکه بدین معنی است که شما می‌توانید تا زمانیکه سئوی خود را می‌سازید از SEM بهره ببرید. SEM یک راه موثر برای هدایت ترافیک و در عین حال ایجاد یک سئوی ارگانیک می‌باشد.